SEARCH

Staat: Californië
Plaats: Los Angeles
Verblijf: Popular Hollywood Presidential Penthouse

Vandaag stond er een relaxed dagje op het programma. Na het ontbijt zijn we naar Pasadena gereden, waar Astrid een afspraak had. We hebben Caroline afgezet bij het Norton Simon Museum en de rest is doorgereden naar de afspraak. We hadden afgesproken om Caroline na 2 uur weer op te pikken.

Vincent van Gogh, De Moerbei (1889)

Uitzicht vanaf het terrasje

Rodin, de Denker

Omdat hij wel grappig was

Norton Simon Museum door Caroline:
Als de kunstliefhebber in de groep heb ik twee musea uitgekozen om te bezoeken. Allereerst het Norton Simon Museum, met onder andere veel  werken van Nederlandse schilders, Picasso, Degas en een mooie beeldentuin met werken van Rodin. Genoeg te zien dus! Na mijn gratis entree (echte Hollander) als student anderhalf uur te hebben vertoefd in het museum ben ik lekker met een bakkie thee gaan chillen in de rust van de beeldentuin. Wat een rust in de drukte.

Na Pasadena zijn we teruggereden richting Hollywood, waar we nog even lekker hebben rondgereden. Je zit tijdens zo’n reis vrij veel in de auto, want de afstanden zijn soms enorm.

Na ons even opgefrist te hebben, hebben Astrid en ik de anderen naar Catch LA gebracht. Een fancy restaurant op Melrose Avenue. Zelf zijn we doorgereden naar Beverly Hills, waar we heerlijk hebben gegeten op Beverly Drive.

Recensie Catch LA door Amanda, Caroline en Yessica:
Op onze restaurant bucket list staan een aantal spots, waaronder deze hippe tent, Catch LA. Op de foto's en insta zag het er allemaal veelbelovend uit. Met onze beste kleding aan werden we afgezet bij het restaurant door taxi Astrid. Bij binnenkomst werden we verwezen naar de bar boven, eenmaal aangekomen bij de bar werd ons gevraagd of we al een menu wilde zien. Dit snapte we niet echt aangezien we naar de bar werden verwezen om dan later naar de tafel te worden gebracht. Wat een hautain sfeertje hing er dames en heren. We gaan natuurlijk wel eens uit eten in Nederland, maar dit. Er zijn veel dingen normaal, maar dit was niet normaal. De ''air'' van de serveersters waren net zo hoog als het Empire State Building.

We begonnen met heerlijke cocktails met een aanzienlijk hoog alcohol percentage. Na onze 11 stukjes sushi ter waarde van 36$ gingen we door naar de hoofdgerechten. Lees: mini voorgerechten voor de prijs van een hoofdgerecht.

Na een paar uur waren we weer herenigd en zijn we teruggereden naar het appartement. We zijn vanuit ons appartement Hollywood Boulevard opgegaan, waar we nog even lekker hebben geshopt in het Hollywood en Highland Center. Wederom goed geslaagd bij de Victoria’s Secret, Forever 21 en Sephora.

Morgen hebben we een reisdag op de planning. We verlaten Los Angeles om richting Las Vegas te gaan!

PS. Bedankt voor alle leuke reacties, voornamelijk op Facebook. We hebben begrepen dat niet iedereen een reactie op de blog kan achterlaten. Helaas lukt dat inderdaad niet goed via een mobiele telefoon. Via een computer lukt dit als het goed is wel. Wij kunnen dit helaas niet aanpassen. Sorry!