SEARCH

zaterdag 27 april 2019

BEDANKT! ❤

We zijn inmiddels terug van vakantie en zoals jullie hebben kunnen lezen hebben wij een geweldige vakantie gehad!

Een mooi moment om jullie allemaal te bedanken voor het volgen van ons reisverslag en het plaatsen van de vele reacties. Wij vonden het erg leuk om ons avontuur op deze manier met jullie te kunnen delen!

22: LOS ANGELES - MÜNCHEN - AMSTERDAM

Vluchtschema:
Donderdag 25 april 2019: Los Angeles – München
Vrijdag 26 april 2019: München – Amsterdam

Onze reis zit erop! Vandaag reizen we terug naar Nederland. We mogen in de ochtend wat langer in ons appartement blijven, altijd fijn!

Rond 12 uur vertrekken we richting LAX Airport, waar we eerst onze auto terugbrengen naar het autoverhuurbedrijf. Eenmaal aangekomen op LAX lopen we richting de incheckbalies. Vrijwel alle koffers (op die van Caroline na) én handbagages zijn te zwaar, dus met klamme handjes inchecken, hopelijk doen ze niet moeilijk.. Eerste koffer op de weegschaal (die van mij) te zwaar.. (hoe kan het ook anders). Volgende erop… te zwaar.. ehhh. Gelukkig kunnen we het extra gewicht in onze koffers (ze mogen 23,5 zijn) compenseren met de lichte koffer van Caroline! Dan de handbagages.. waar we nooit eerder hebben gehad dat deze gewogen worden, gebeurd het vandaag wel.. tuurlijk.. Alle handbagages te zwaar.. Oeps.. Ze mogen 8 kilo zijn, die van mij is al zwaarder dan 13. Ik en Caroline komen er dan ook niet onder uit, we moeten onze handbagage inchecken. Amanda, Astrid en Yessica komen er, middels de grote wisseltruc (spullen eruit halen, opnieuw wegen én later weer terugstoppen) onderuit.

We hebben vandaag wederom een tussenstop. Deze keer op München, met een overstap tijd van ongeveer 2 uur. Op LAX Airport blijken we echter ongeveer een uur vertraging te hebben. Het wordt nog spannend of we onze overstap straks halen! Lufthansa verzekerd ons echter dat we ons nergens zorgen over hoeven te maken, er gaan dezelfde dag nog genoeg vluchten naar Amsterdam.

De vlucht van Los Angeles naar München duurt ongeveer 11 uur en is vrij goed te doen. Weinig geslapen, maar comfortabeler dan heen. Op München aangekomen hebben we nog drie kwartier overstap tijd. Ook deze vlucht is iets vertraagd, wat voor ons alleen maar goed uitkomt. Nu maar hopen dat alle koffers de overstap ook redden.

Van München naar Amsterdam is een uur vliegen. Appeltje eitje na de eerste lange vlucht dus. Gek genoeg valt het met de vermoeidheid ook nog wel mee. Aangekomen in Amsterdam liggen een paar van onze koffers direct op de band. Top! De koffers van Astrid, Amanda, Caroline en mij zijn binnen. Nu de koffer van Yessica nog en de handbagage trolley van Caroline en mij.. Alle bagage gelost.. Geen koffer/trolleys.. Uit navraag bij de balie blijken deze nog in München te staan. Vreemd dat de helft er wel is en de andere helft niet. Toch wel een beetje balen. Gelukkig komen de koffers op de eerst volgende vlucht mee. Yessica besluit haar koffer dezelfde avond nog op de halen. De trolleys van Caroline en mij worden morgen thuisbezorgd.

Eenmaal thuis hakt de jetlag er toch in. Om 9 uur ben ik dan ook met gierende banden mijn bed in gedoken! Slaap lekker!

21: LOS ANGELES

Woensdag 24 april 2019
Verblijf: Appartement via Airbnb in Highland Park

NEEEEEEEEEEEEEEE…. Vandaag is de laatste dag van onze reis aangebroken!

Voor ons voelt het alsof we hier al maanden verblijven, waarschijnlijk voelt het bij thuiskomst alsof we niet weggeweest zijn. Vandaag nog maar even volle bak genieten dan!

We besluiten het vandaag wel een beetje rustig aan te doen, we hebben de afgelopen weken zoveel gezien, gedaan en gegeten. De bucketlist voor deze reis is zo goed als afgewerkt. Afgezien van die knappe, rijke Amerikaan om mee te trouwen dan 😉. Wie weet vinden we die in het park! Op naar het Echo Park dan maar, waar we lekker van het zonnetje hebben genoten (en nee.. geen man gescoord.. alleen maar wappies hier!)

In de avond hebben we als afsluiter gegeten bij het Hardrock Cafe, die kon natuurlijk niet ontbreken en hebben we al onze troep ingepakt. Alle koffers veel te zwaar.. dat wordt nog wat morgen!

20: LOS ANGELES

Dinsdag 23 april 2019
Verblijf: Appartement via Airbnb in Highland Park

Na al het geshop van de afgelopen weken besluiten we het vandaag eens over een andere boeg te gooien. Museum The Broad staat op het programma. The Broad bevindt zich in Downtown LA. Binnen treffen we prachtige kunstwerken én een Infinity Room aan:

Na The Broad rijden we verder naar Grand Central Market, dit zijn de foodhallen van Amsterdam, maar dan in Los Angeles 😊. Heerlijk eten en voor ieder wat wils!

Op de terugweg rijden we nog even langs het Universal Overlook, waar je vanuit de bergen over Los Angeles en dan met name over Universal Studio’s kan kijken. We hebben er overigens voor gekozen deze keer, vanwege ons drukke schema, niet naar Universal Studio’s te gaan. Volgende keer weer 😊.
We wilden ook nog even langs Grifth Observetory, maar deze blijkt van 22 april t/m eind mei gesloten. Bummerrrrrr. Gelukkig hebben we vaak genoeg GTA gespeeld, om exact te weten hoe het er vanaf boven uit ziet :P.

We sluiten de avond af met de Walmart, Krispy Kreme en In-N-Out.. in stijl dus 😉.

dinsdag 23 april 2019

19: PALM SPRINGS - LOS ANGELES

Maandag 22 april 2019
Afstand: 2 u. 1 min. (118 mijl)
Verblijf: Appartement via Airbnb in Highland Park

Vandaag alweer onze laatste reisdag! We keren terug naar Los Angeles, voor de laatste dagen volop genieten.

De rit van Palm Springs naar Los Angeles duurt normaal gesproken een uur en 45 minuten, maar door de file onderweg doen we er ongeveer 3 uur over.

We zijn even langs het ziekenhuis gereden, waar Astrid anderhalf jaar geleden is geopereerd aan haar enkel. We hebben daar Dr. Eric Furkel even gedag gezegd en nogmaals bedankt voor de goede zorgen.

Eenmaal aangekomen bij onze Airbnb worden we aangenaam verrast:

Nadat we onze koffers hebben neergezet, zijn we richting The Grove gereden, voor een kleine shopsessie en een grote eetsessie bij The Cheesecake Factory.

In de avond hebben we lekker in onze Airbnb gechilld.

18: PALM SPRINGS / COACHELLA

Zondag 21 april 2019
Plaats: Palm Springs/Indio
Verblijf: Vista Chino @ Desert Princess Drive

COACHELLA DAY 3

Vandaag alweer de laatste dag van Coachella! Ineens vliegen de dagen voorbij.

Overdag hebben we allemaal lekker bij het zwembad gehangen en zo weinig mogelijk gedaan.

Rond 6 uur zijn we weer richting Coachella gegaan en hebben we optredens van Zedd, Khalid (met gastoptreden van John Mayer) en Ariana Grande  (met gastoptreden van Justin Bieber) gezien.

Wat een geweldige ervaring was dit!

COACHELLA WAS AWESOME <3.

maandag 22 april 2019

17: PALM SPRINGS / COACHELLA

Zaterdag 20 april 2019
Plaats: Palm Springs/Indio
Verblijf: Vista Chino @ Desert Princess Drive

COACHELLA DAY 2

Vandaag wederom een dag Coachella op de planning! Maar eerst lekker chillen. Amanda, Yessica en Caroline chillen vandaag aan het zwembad. Astrid en ik zijn lekker gaan shoppen bij de Premium Outlets… hadden we nog niet genoeg gedaan, zullen we maar zeggen :).

Na het shoppen en chillen zijn we weer richting het Coachella terrein gegaan. Vandaag hebben we optredens van J. Balvin, Idris Elba en Wiz Khalifa gezien.

Het Coachella terrein is onwijs groot, maar alles wordt heel netjes bijgehouden. Je ziet overal mensen rondlopen die aan het schoonmaken zijn. In tegenstelling tot Nederland heb je hier geen dixies om je behoeftes te doen, maar gewoon een groot gedeelte met wc-hokjes. Ook daar wordt alles netjes schoongehouden. Ook kan je je lege flesjes met drinkwater vullen. We begrepen ook wel waarom… Coachella prijzen zijn belachelijk hoog. Zo betaal je voor een patatje $13 (omgerekend ongeveer €11), een cocktailtje $18 (omgerekend ongeveer €16) en een limonade $9 (omgerekend ongeveer €7). En denk maar niet dat je je vriendinnen kan trakteren op een wijntje: Alcohol mag je alleen in de daarvoor bestemde zone nuttigen, waar je alleen met een leeftijdsbandje naar binnen mag. De beveiliging is overigens niet om over naar huis te schrijven. Misschien zou je verwachten dat in Amerika streng gecontroleerd wordt.. Niets is minder waar. We hebben de gekste manieren gezien waarop mensen dingen naar binnen hebben gesmokkeld. Zo liep er zelfs een jongen met een fles drank tussen zijn benen zo door de poortjes en beveiliging heen.

Het Coachella terrein bevindt zich in de woestijn, waardoor er ontzettend veel stof/zand rondvliegt.. De eerste dag hebben we daar heel eigenwijs niets mee gedaan, waardoor we allemaal aan het snotteren en hoesten waren. Vanaf dag twee maar trouw de bandana voor gehouden.

Dag 2 was weer geweldig!! We hebben inmiddels geen voeten meer over, maar dat mag de pret niet drukken!

Astrid en Caroline hebben de hele middag en avond lekker bankgehangen, nadat ze de zandstorm overwonnen hadden: